Korekta lakieru to proces detailingowy, który polega na usuwaniu defektów z powierzchni lakieru samochodowego, takich jak drobne rysy, zmatowienia, hologramy, czy ślady po myciu. Proces ten ma na celu przywrócenie pierwotnego blasku i gładkości lakieru, eliminując widoczne skazy i poprawiając ogólny wygląd pojazdu. Oto szczegółowy opis tego procesu:
1. Ocena stanu lakieru
• Inspekcja: Dokładne sprawdzenie powierzchni lakieru w celu zidentyfikowania rys, zmatowień i innych defektów.
• Pomiar grubości lakieru: Użycie mikrometru do oceny grubości lakieru, co pozwala określić, ile materiału można bezpiecznie usunąć.
2. Przygotowanie samochodu
• Mycie: Dokładne umycie pojazdu, aby usunąć brud, zanieczyszczenia i inne osady.
• Deironizacja: Usunięcie metalicznych cząstek z powierzchni lakieru za pomocą odpowiednich środków.
• Odtłuszczenie: Stosowanie odtłuszczaczy, aby zapewnić, że powierzchnia jest czysta przed dalszymi krokami.
3. Korekta lakieru
• Wybór padów i past: Dobrze dobrane pady polerskie i pasty ścierne w zależności od stanu lakieru.
• Polerowanie: Proces polerowania za pomocą polerki rotacyjnej lub orbitalnej. Na początku używa się pasty agresywnej, a następnie bardziej wykończonej, aby uzyskać pożądany efekt.
• Testowanie: Praca na małej powierzchni w celu sprawdzenia skuteczności i dostosowania parametrów.
4. Usuwanie resztek
• Czyszczenie: Po polerowaniu usuwamy resztki pasty i pył za pomocą mikrofibry.
5. Zabezpieczenie lakieru
•Woskowanie lub aplikacja powłok ochronnych: Nałożenie wosku lub ceramicznych powłok ochronnych, które zwiększają blask i chronią przed zanieczyszczeniami oraz UV.
6. Ostateczna inspekcja
•Kontrola jakości: Sprawdzenie efektów końcowych, upewniając się, że wszystkie defekty zostały usunięte.
7. Informacje dla klienta
• Przekazanie informacji: Klient jest informowany o wykonanych pracach, ich efektach oraz o zaleceniach dotyczących dalszej pielęgnacji lakieru.